• Molite dakle gospodara žetve da pošalje radnike u žetvu svojuMt 9,38

„Idi od mene, Gospodine!“ Ili Isus kao protagonist ribičije

ribičija Danas obala najpoznatijeg izraelskog jezera svjedoči nesvakidašnjem ulovu ribe. Sagledavši cijelu situaciju ribara „s Kinereta“ ili s Genezaretskog jezera, ne možemo ostati ravnodušni prema reakciji na čudo ulova od strane Petra – Stijene: „Idi od mene! Grešan sam čovjek, Gospodine!“ (Lk 5, 8) Zašto ga Petar tjera? Zašto je tome tako? Pogledajmo cijeli kontekst događaja.

 

Događaj ulova velikog broja ribe neće proći neprimijećeno ni od jednog pravog ribara, ali niti od jednog čovjeka. Osobito ako se koncentriramo na prethodno stanje stvari gdje Petar, kao protagonist događanja, objašnjava da su cijelu noć lovili – i ništa ne uloviše. Svi koji su ikada ribarili znaju koliko se napora, znoja, upornosti, a i krvi ponekad i nadasve nesanice uloži na cjelonoćni lov ribe. I onda dolazi on. Neki tamo lik, za kojeg se ne zna je li ikada vidio živu ribu, i kaže profesionalcima da ipak ponovno izvezu na pučinu i bace mreže. Opet, Isuse?! Nakon cijele noći napora? Više neobičnih stvari događa se istovremeno. Isus dolazi Petru, Jakovu i Ivanu te njihovim prijateljima nakon što je na obali poučavao narod. Gospodin znači djeluje u skladu s okolnostima u kojima se našao. Nakon pouke narodu dolazi do ribara i upućuje im svoj zahtjev.

Nikako ne smijemo zanemariti činjenicu da se evanđelist Luka „igra“ Petrovim imenom. Naziva ga Šimunom sve do trenutka kada se Petar baci do nogu Isusovih govoreći da je grešan čovjek i neka Isus ode od njega. Tada Šimun postaje Šimun – Petar. Isus, bez imalo sakrivanja, propituje vjeru Šimunovu. Šimun bez sakrivanja argumentira stvarno stanje stvari i potvrđuje se kao protagonist ribičije. Međutim, njegov protagonizam nestaje u trenutku prihvaćanja Isusova zahtjeva da, unatoč suludosti zahtjeva, posluša Isusov prijedlog. Što li je Petra natjeralo/nagnalo da posluša Isusa? Jedan svećenik veli da se tu možda radi o autoritativnosti kojom je Isus zatražio ponovno isplovljavanje. Možda. No, to čak i nije toliko važno. Važno je da je Petar poslušao i predao svaki protagonizam Isusu. I tada se događa čudo. Trostruko: ulov ribe, pokajanje i ispovijest vjere. To je on o najljepše u čemu i Crvka danas mora vidjeti svoj poziv i poslanje. Petar Isusu veli: „Idi od mene!“ bojeći se čudesnosti i svemoći njegove; strepi pred njegovim božanstvom i silnošću; ne zaboravlja ogroman jaz između Boga i ljudi. Nastavlja Petar: “Grešan sam čovjek“ Taj divan, ali ponekad i traumatičan trenutak prihvaćanja vlastite grešnosti, no presudan za prevladavanje spomenutog jaza. I nastavlja: „Gospodine!“ Ispovijest vjere: da, Isuse, ti si Bog, ti si Gospodin! Spasonosan čin! I svi se, naravno, prepadoše. Tu su i dvojica „gromovne braće“ Jakov i Ivan. Nakon svih šokova proživljenih u tako kratkom periodu, Isus nastupa tješiteljskim, milosrdnim i utješnim protagonizmom: „Ne boj se! Odsada ćeš loviti ljude!“ (Lk 5, 10) Možemo samo zamisliti što je Petru tad prošlo glavom: Kako ću loviti ljude? No, očito da tadašnje nerazumijevanje nije stalo na put činu polaska za Isusom Petra i dvojice braće jer: „izvukoše lađe na kopno, ostaviše sve i pođoše za njim.“ (Lk 5,11) Često nam naši vlastiti koncepti priječe prihvaćanje Božje volje. Smatramo da smo u našem apostolatu učinili sve i ne želimo ponovno baciti mreže. Zašto? Jer smo oholi.

Zaboravljamo ponekad da, unatoč tome što smo tu kako bismo evangelizirali druge, i mi sami moramo uvijek iznova prihvaćati Božje milosrđe, oproštenje i ljubav te biti evangelizirani. Od te oholosti sve počinje; svaki pad i nastavlja se svako ne – ustajanje. Ne zaboravimo da Isus treba biti protagonist svake naše životne situacije, jer je njemu daleko više stalo do spasenja svakog čovjeka, negoli nama. Osluškujmo na koju stranu treba danas „baciti“, na kojem polju treba djelovati u našem vremenu i ulov će sigurno biti velik! Ne zaboravimo, ipak, koliko je važno da se i sami nađemo u tim mrežama, među spašenima!

Ovaj tekst je objavljen u: Promišljanje, Razmatranje, Vijesti. Comments are closed, but you can leave a trackback: Trackback URL.